De formule voor het schrijven van een bestsellerJe wilt een boek schrijven, maar dan wel een bestseller natuurlijk. Want je wilt veel mensen bereiken met jouw boodschap. Je wilt je als expert profileren en zo je netwerk uitbreiden. Dus voor je gaat schrijven, wil je weten hoe je dat gaat doen. Ik heb voor jou de formule voor het schrijven van je bestseller.

V+(K+E) +C=B  &  B*B+G=€

Zo, nu ben je er. Succes met schrijven! Oh wacht…

Als je mij een beetje volgt, dan weet je dat ik niet in formules, formats en standaardoplossingen geloof. Een boek schrijven is maatwerk. Maar er zijn zeker onderdelen van een formule die je helpen bij het schrijven van een beter boek en bij een grotere verkoop. Toch is de uitkomst grotendeels koffiedikkijken.

Waar staat deze formule voor?

V+(K+E) +C=B  De formule voor je boek

Voorbereiding. Een boek schrijven kan niet zonder een goede voorbereiding. Dit onderdeel is essentieel. Begin met jouw waarom, je ideale lezer en maak een boekplan. Als je deze stap overslaat, loopt je het risico dat je uiteindelijk wel veel tekst, maar geen boek hebt. Ik help je met deze stappen.

+

Kennis en Ervaring. Dit is de basis als je een boek schrijft over jouw expertise. Vergis je niet. Er zijn altijd mensen die meer weten dan jij. Maar jij weet meer dan jouw ideale lezer en met jouw boek ga je waarde geven en je lezers helpen om nieuwe stappen te zetten in hun persoonlijke of zakelijke successen.

+

Commitment. Ook al steek je heel veel tijd en energie in de voorbereiding en het maken van een boekplan en heb je voldoende kennis en ervaring voor het schrijven van een hele serie, zonder commitment kom je er niet. Wees eens eerlijk. Hoe lang ben je al van plan om een boek te schrijven? Of hoelang ben je al bezig met schrijven? Het blijft lastig om tijd vrij te maken, je focus bij je boek te houden en commitment te voelen bij je deadline. Zoek daar hulp bij.

= Boek, geen bestseller
Als je een goede basis legt met de voorbereiding, start met schrijven na je boekplan, weet voor wie je schrijft, dan komt je boek ook af binnen een bepaalde tijd. Heb je dan een bestseller? Waarschijnlijk niet. Want je mist een belangrijk onderdeel.

B*B+G=€ Je boek kan niet zonder boekpromotie

Je Boek is er uiteindelijk wel, maar je wilt het natuurlijk ook verkopen.

+

Boekpromotie is een heel belangrijk onderdeel dat veel mensen vergeten. Waarschijnlijk denk je dat die boekpromotie wel komt wel als je boek klaar is. Of je verwacht dat de uitgever dat wel voor je regelt. Helaas, boekpromotie komt grotendeels bij jou, de auteur terecht. Dat is ook niet zo gek, want het is jouw boek. Dus begin al bij de start van je boek.

En die G?

Die staat voor Geluk. Want je kunt veel beïnvloeden door een hele goede Voorbereiding, door je Kennis en Ervaring in de juiste vorm en insteek te gieten voor je ideale lezer, door te zorgen voor Commitment en daar hulp bij te zoeken en je te houden aan je schrijfplan en door vol in te zetten op Boekpromotie, maar Geluk is ook een belangrijk onderdeel. Past jouw boek nu net binnen de actualiteit? Pakt die ene journalist het op? Of komen er op dat moment nog 3 boeken over dat onderwerp uit? Zelfs hierbij kun je nog veel doen, maar zonder Geluk kun je niet.

Dus die bestseller, dat wordt niets?

Waarom wil jij een boek schrijven? Om je Kennis en Ervaring te delen, om waarde te geven, om anderen te helpen? Als dat je intentie is, gaat je boek voor jou en je bedrijf werken op de lange termijn en verdien je je tijd, energie en geld zeker weer terug. Je schrijft toch hoop ik geen boek omdat het een bestseller moet zijn? Als het je alleen om de marketing gaat, ga dan iets anders doen.

Maar waar begin je nu?

Begin met de eerste formule: V+(K+E) +C=B die start met de Voorbereiding. Daar ga ik je mee helpen. Want ik vertel je tijdens mijn gratis challenge ‘7 basisstappen voor het schrijven van een bestseller’ wat er allemaal bij die Voorbereiding hoort en ik laat je nadenken over de basis van je boek. Want daar begint het allemaal. Misschien wordt dat wel een bestseller. Maar geniet vooral ook van het schrijven.

 Meld je nu aan!