Mallorca

Als je mij volgt, dan weet je het. Ik schrijf weer een nieuw boek. Heel gedisciplineerd schrijf ik iedere dag 1500 woorden, en zo langzamerhand begint het boek vorm te krijgen. Op 12 april ga ik, samen met een deelneemster van mijn online training, een week naar Mallorca om het eerste concept af te ronden. Daarna moet ik natuurlijk nog herschrijven.

Boekmarketing
En dat is dan het moment dat je je begint af te vragen hoe je het boek in de markt gaat zetten. Nu weet ik gelukkig heel veel van boekpromotie. En dan komt de volgende stap, veel belangrijker nog, hoe je je boek ook daadwerkelijk gaat verkopen. Voor mij is dat best een lastig onderwerp omdat verkopen eerlijk gezegd niet bepaald mijn hobby is. Maar het is wel noodzakelijk. Dat weet ik maar al te goed.

Ondernemen is verkopen
Als je niet weet hoe je je boek verkoopt heb je geen lezers, zo simpel is het. Verkopen hoort bij het ondernemerschap! En waarschijnlijk heb jij een bedrijf en wil je je boek gebruiken om jezelf op de kaart te zetten en je expertstatus te onderstrepen. Dan is het nog belangrijker dat je weet hoe je verkoopt zonder je er vervelend bij te voelen. Ik zelf verkoop niet echt, ik geef advies en help ondernemers die een boek willen schrijven en de rest gaat vanzelf. Maar je boek gaat zichzelf niet verkopen natuurlijk.

Boekpromotie vanaf je eerste woord
Boekpromotie begint al bij je eerste woord.  Als auteur hoor jij bij je boek, dus je verkoopt ook jezelf. Wees authentiek en laat iets van jezelf zien. Als je weet wie je ideale lezer is, weet je ook welke bladen hij leest, naar welke programma’s hij kijkt en of je vooral Twitter, LinkedIn of Facebook moet gebruiken. Maak zo snel mogelijk een boekpromotieplan. Het verkopen van je boek begint niet pas na het verschijnen van je boek.

Heb je hulp nodig bij je boekpromotie? Neem dan contact met mij op voor een gratis skypegesprek.

Vraag een gratis skypegesprek aan!!