Maak verbinding met je ideale klant!

Wist je dat je ‘Overmij’ pagina de tweede pagina is die veel nieuwe bezoekers bekijken? En wat staat daar? Een lange lijst met je ervaringen en je kennis? Alleen, je ‘Overmij’ pagina gaat helemaal niet over jou, maar over je ideale klant of ideale lezer. Als je een boek hebt geschreven is deze pagina extra belangrijk. Je lezers willen weten wie er achter dat boek zit. Dus verschuil je er niet achter! Wat is jouw verhaal? Schrijf!

Deel je verhaal!
We hebben allemaal ons eigen verhaal. En natuurlijk hoef je dat niet allemaal in het openbaar te delen. Maar een bezoeker van jouw site of blog wil wel weten wie jij bent! Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je ervaringen, je lessen en je missers geweest? Durf ook je gevoelens en je dromen te delen.

Jouw ideale lezer
Het uitgangspunt van jouw onderneming is jouw ideale klant of opdrachtgever. Wat zijn haar of zijn problemen en vragen en wat zijn jouw oplossingen en antwoorden? Ook hier komt dat weer terug. Want je deelt jouw verhaal voor je ideale klant. Het gaat eigenlijk helemaal niet over jou.

Ga in verbinding
Als je teksten wilt schrijven die de lezers raken, dan is er verbinding nodig. Je lezer is niet voor niets bij jouw site of blog betrokken. Er is vertrouwen, een binding. Die binding moet dan wel wederzijds zijn. Laat daarom jezelf zien. Wat is jouw waarom in wat je doet? En ga gerust nog een stap verder: wat is jouw bijdrage aan deze wereld? Laat de lezer zich herkennen in jouw verhaal. We doen zaken met mensen. Pas als iemand het jou gunt schaffen ze een product of dienst aan. Dus schrijf geen aangeleerd commercieel verhaal, maar schrijf uit je hart. Praat tegen je ideale lezer en deel datgene dat interessant is voor hem of haar. Pas vandaag nog de pagina die over jou of je bedrijf gaat aan.

Tip gebruik deze pagina als input voor het onderdeel ‘over de auteur’ in je boek. Meer tips lees je in de Boekplanner

Wat is jouw verhaal? Ik lees het graag! Reageer je onder deze blog?