Hoe je een beetje Bloomon in je boek stopt en je lezers verleidt

foto © Jolanda Pikkaart

Elke twee weken een prachtige bos bloemen op mijn schrijf- en werkplek. Het stond al een tijdje op mijn verlanglijst. Af en toe kwam er een foto voorbij op Facebook of Instagram en een maand geleden besloot ik om het mezelf cadeau te geven. En toen gebeurde er iets bijzonders…

 

Ik werd een beetje verliefd van al die aandacht

Ik ontving bij bestelling van Bloomon meteen een e-mail met tips, een felicitatie en de datum van de bezorging.
Een dag voor de bezorging ontving ik een sms hoe laat ik de bloemen kon verwachten. Door de tips en tricks wist ik toen al hoe ik de bloemen moest verzorgen en schikken.
Toen ze een dag later kwamen, zat er een leuk boekje bij met quotes en tips. Oei, ik ontdekte dat ik het altijd fout deed. Vandaar dat bloemen het nooit langer dan een week bij mij uithielden. En omdat ik de bloemen via een speciale link had besteld, kreeg ik ook nog de vaas cadeau.

Na 4 dagen ontving ik een sms dat mijn bloemen nu echt om schoon water begonnen te roepen.
En later nog een kaartje in de brievenbus…

Wat een aandacht. Ik werd een beetje verliefd op de bloemen en op Bloomon.

Bloomon, hoe verleidt je je lezersWat is nu mijn boodschap?

Of je nu van bloemen houdt of niet, Bloomon maakt verbinding met haar ideale klant. Er staan video’s op hun website en elk seizoen wordt ingeleid met verhalen over de bloemen en prachtige foto’s.

‘Who do you fall for?

De herfstcollectie heet New Romantics.

En ja, na bijna 14 dagen staat 80% van mijn bos nog steeds te stralen. Ik ben verkocht. Nee, ik heb geen aandelen. Ik leer graag van anderen. Hoe kun jij dit nu vertalen naar je boek?

Zorg voor herkenning en erkenning

Het is duidelijk; bij Bloomon weten ze de ideale klant te raken met de juiste teksten, extra service en mooie afbeeldingen en video’s. Ze roepen emoties op. Dat kan jij natuurlijk ook met je boek. Hoe? Ik geef je drie tips:

  1. Verdiep je in je ideale lezer. Stel ook vragen aan hem of haar. Wat wil hij lezen in je boek? Wat is zijn probleem of vraag? Bied de oplossing of het antwoord en nog net een beetje meer.
  2. Gebruik unieke foto’s of illustraties in je boek die de lezer raken. Dus geen stockfoto’s. Maak ze zelf of laat ze maken. Leg jouw stijl erin en maak ze voor je ideale lezer. Die is uniek, net als jij.
  3. Geef een cadeau. Dat is een van de geheimen van Bloomon. Service en een cadeau. Of dat nu een vaas is, een sms of een kaartje, een cadeau bij je boek is een goed idee. Het is een stimulans om je boek te kopen. Denk aan een gratis (online) training, een checklist, een stappenplan of een korting op een product. Als je ze eerst hun naam en e-mailadres laat invullen laat jij je mailinglijst ook weer groeien. En het is een goede boekpromotie.

En ja het klopt, de bovenstaande tips kun je ook gebruiken voor je blogs en je business.

Bloemige inspiratie

Bloomon inspiratie in je huisWil je je ook laten inspireren door een prachtig bouquet en de communicatie van Bloomon? Probeer het dan ook eens. Als je mijn link gebruikt, krijg jij een gratis vaas en ik een bos bloemen voor in mijn video’s en als ondersteuning bij het schrijven. Of vertel onder dit blog hoe jij mijn tips gaat inzetten voor je boek en misschien win jij wel een gratis bos bloemen voor jouw schrijfplek.

Wil je weten hoe je je lezers verleidt

Wil jij nu ook jouw boek schrijven voor je ideale lezer? Lekker eigenwijs en in je eigen stijl? Start dan met mijn gratis online training: Start met je boek!