Boekmarketingdag 20 juni 2019: Zet je boek in de schijnwerpers!

Een hele dag over het promoten van je boek!

Hoe breng je jouw boek onder de aandacht van de lezer?

Boekmarketing is een ondergeschoven kindje. En dat is jammer, want het kan echt het verschil maken tussen 1.000 verkochte exemplaren of een bestseller van 100.000 verkochte exemplaren.Veel auteurs richten hun aandacht vooral op het schrijven. Dat is natuurlijk de basis, maar als je je boek niet verkoopt, leest niemand het.

Boekpromotie, dat doet de uitgever toch?
Vergis je niet, het merendeel van de boekpromotie komt bij jou terecht. Uitgevers hebben vaak maar een beperkt budget en investeren in auteurs die nu al bestsellers leveren is veiliger. Daarnaast ben jij de auteur, jij bent degene die straks op de radio is of in een tijdschrift staat. En als je wacht tot vlak voor je boek, dan ben je te laat. En uitgevers vinden jouw boek interessanter als duidelijk is dat je zelf aan de slag gaat.  Dus start vandaag nog…

Geef je je boek in eigen beheer uit?
Dan ligt jouw boek niet automatisch in de boekhandel. En de boekmarketing is helemaal jouw werk. En ook al huur je een marketingexpert in, jij blijft de auteur. Dus laten we aan de slag gaan.

Jouw boek verdient de schijnwerpers en de weg naar je lezers.

Dit ben jij:

  • Je schrijft fictie
  • Of non-fictie
  • Misschien een levensverhaal
  • Of een managementboek
  • Misschien ben je net begonnen
  • Of je bent halverwege
  • Of je bent net klaar
  • Boekmarketing is je volgende stap
  • Je wilt je boek de beste start geven

Ga jij voor een bestseller?

20 juni Boekmarketingdag = €179 excl. btw

Meld je snel aan, er is veel belangstelling.

Ik ben er bij!

Een dag vol tips. Een dag vol kennis. Een dag vol ideeën. Als jij je boek aan de lezer wilt brengen kan deze dag niet ontbreken in je agenda. De orginisatoren weten waar ze het over hebben én weten het over te brengen. Een aanrader dus!

Evelien otto
Auteur 'Ik vind papa veel liever dan jou'

Klaar om te starten?

Wie zijn de experts?

Antoinette Kalkman

Antoinette is auteur en coach marketing- en auteursbranding. Ze is de marketingspecialist van de ThrillerAcademie en lid van de Schrijfjuffers.

Antoinette Kalkman
Marelle Boersma

Marelle Boersma, is schrijfdocent en bestsellerauteur. Ze is de schrijfexpert van de ThrillerAcademie en organisator van diverse schrijfvakanties. Ze heeft een ton aan eigen ervaring die ze met jou gaat delen.

Marelle Boersma
Jolanda Pikkaart

Jolanda Pikkaart is dé kleurrijke schrijfcoach en auteur van o.a. de Boekplanner. Jolanda helpt ondernemers bij het schrijven en promoten van hun boek, zodat hun boek en bedrijf elkaar versterken. Ze is dol op boekpromotie.

Jolanda Pikkaart

Reacties op de boekmarketingdag 2018

Na de boekmarketingdag juni 2018 legde ik direct een domeinnaam vast voor mijn toekomstige website. Boekmarketing terwijl mijn boek nog niet af was, vond ik best lastig. Vooral het idee dat mensen misschien zouden denken “overdrijf jij niet, zie eerst maar eens dat het uitgegeven wordt” ging door mijn hoofd. Op mijn site plaats ik bijvoorbeeld een kort verhaal dat gepubliceerd is. Nu plaatste ik vorige week het bericht dat mijn manuscript af is en verstuurd naar 3 uitgevers. Dat bericht deelde ik vervolgens op Facebook.

En vandaag…. krijg ik opeens een mail van een senior acquirerend redacteur van een van de grootste uitgeverijen. Zijn vraag was of ik het misschien alsnog naar hem wilde mailen…

Nu zegt dat natuurlijk niets over wat hij van mijn boek gaat vinden, maar boekmarketing terwijl je boek nog niet af is, heeft voor mij bij deze zijn waarde bewezen!‘

Inge Spaan
Inge Spaan Auteur Oververhit

Jolanda en Marelle hebben ervoor gezorgd dat het ook een interactieve dag was. We werden regelmatig aan het werk gezet met opdrachten die we in tweetallen moesten maken. Verfrissend om van iemand anders sprankelende ideeën te horen over mogelijkheden om jouw boek onder de aandacht te brengen. Alles bij elkaar was het een inspirerende en zinvolle dag voor mijn boek Hartmama.

Kers op de taart: ook andere auteurs ontmoeten! Of je nu een kinderboek , een thriller of een non-fictieboek schrijft: de droom is hetzelfde. We willen gelezen worden!'

Susan van der Beek
Susan van der Beek Auteur Hartmama

Boekmarketing; het is niet het eerste waaraan je denkt als je begint met schrijven. Eerlijk gezegd, vond ik het doodeng om mezelf te verkopen.Boekmarketing
Een beetje schoorvoetend nam ik deel aan de boekmarketingdag van Jolanda Pikkaart en Marelle Boersma. Dat gevoel verdween snel. Het enthousiasme van Jolanda en Marelle werkt aanstekelijk. Hun tips, voorbeelden en opdrachten leerden mij op een andere manier te kijken naar mijn boek en de promotie ervan. Het was leuk om kennis te maken met experts uit verschillende vakgebieden. Ook hun tips waren nuttig. Boekmarketing, het zal nooit mijn hobby worden, maar met de handvatten voel ik me wel een stuk meer zelfverzekerd.

Rinske Oenema
Rinske Oenema Auteur

Als vervolg op de uitgeversdag was de boekmarketingdag de perfecte aanvulling. Want wat doe je als je boek in de winkel ligt? Ik heb tijdens deze dag zoveel nieuwe inzichten gekregen over hoe ik mijzelf en mijn boek Geheim Akkoord kan profileren en welke mogelijkheden er zijn om mijn naam neer te zetten. Genoeg inspiratie om mee aan de slag te gaan.

Marieke Simons
Marieke Simons Auteur 'Geheim akkoord'

‘Boekmarketing is een ondergeschoven kindje.’  Dit is de stelling van Jolanda Pikkaart - dé kleurrijke schrijfcoach en Marelle Boersma, auteur van meerdere thrillers waaronder bestsellers. Met hart voor hun werk èn de toekomst vinden ze hun uitdaging in het delen van hun kennis en het op weg helpen van debutanten. Prachtige cursussen zijn het resultaat.

Eén ding werd als snel duidelijk op deze eerste boekmarketingdag. Vooral de auteur zal zich moeten inzetten voor een goede boekmarketing. Het contact leggen met boekhandelaren voor signeersessies, het organiseren van lezingen en het vindbaar zijn voor potentiële lezers: allemaal de taak van de auteur. Wie dacht met het zetten van de laatste punt in zijn manuscript klaar te zijn, komt er bedrogen uit als hij wil dat zijn boek gelezen wordt.

Leerpunten genoeg dus, op deze cursusdag. Naast veel inspiratie en nieuwe kennis, nam ik ook een heel concreet plan mee naar huis na deze dag. De les dat een website onontbeerlijk is voor een auteur, heb ik goed in mijn oren geknoopt. Meteen de volgende dag ben ik begonnen met het maken daarvan. Regelmatig vinden mensen mij via deze site of verwijs ik ernaar als mensen meer informatie willen. Een heel mooi resultaat van deze goede, gezellige enthousiasmerende dag voor auteurs die zichzelf serieus nemen.

Mascha Gesthuizen
Mascha Gesthuizen Auteur 'Halverwege het einde'

Wat een inspirerende dag hebben we gehad. Ik heb veel geleerd over marketing, maar ook dat je jezelf,  mijn boeken en het genre bij de post op Facebook moet benoemen.Verder een geweldige boekpitch mee naar huis genomen voor mijn thriller. Ik heb zoveel opgestoken over boekmarketing waar je zelf niet aan zou denken.

 Bedankt Marelle Boersma en Jolanda Pikkaart dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt. Zeker een aanrader voor iedereen die een boek wil uitbrengen.

Marijke Witman
Marijke Witman auteur van het boek 'Opa en Sophie'

Het is tijd voor de marketing van je boek!

20 juni Boekmarketingdag = €179 excl. btw

Meld je snel aan, er is veel belangstelling.

Ik ben er bij!