Geef waarde in je boekErgens in jou zit een mooi verhaal, een verhaal waarmee je anderen gaat raken en hun leven kunt veranderen, als ze ook echt iets met al jouw kennis en ervaring gaan doen. Geef waarde in je boek.

Dat is waarom ik wil dat je dat verhaal gaat delen. Dat kan op verschillende manieren. Door kunst, muziek, blogs of een boek. Dat laatste heeft natuurlijk mijn voorkeur ;-)

Waarom wil ik dat? Tijdens een challenge van top-businesscoach Veronique Prins liet ze ons luisteren naar Read All About It van Emeli Sande.

Ze start met: 

“You’ve got the words to change a nation but you’re biting your tongue…”

Daarom ben ik schrijfcoach en begeleid ik ondernemers bij het schrijven van een boek. Ik wil jou namelijk een podium geven voor je verhalen, en mijn manier is een boek. Ik zal je bekennen dat ik echt emotioneel word van dit liedje. Zoveel mensen zwijgen, durven zichzelf niet te laten zien. Niet als mens, niet als ondernemer en zeker niet als auteur. Als ik naar het prachtige boek kijk van Rogier van Hoorn, een van mijn klanten, en me realiseer wat en wie Ingrid Smit (een andere klant) straks bereikt met haar boek… Ook dan moet ik een traantje wegpinken. Zowel Rogier als Ingrid zorgen voor een betere gezondheid bij de lezers. En kijk naar Reina Janssen, die je in laat zien waar het echt omgaat bij werken in verbinding met jezelf. Else Boutkan die bij gaat dragen aan een duurzame wereld. Moet ik doorgaan? Een van mijn klanten is 66, een andere klant zit in een rolstoel en schrijft haar boek. Ze hebben hun schrijfstem gevonden en delen hem met hun lezerspubliek. Zij gebruiken geen excuses, maar volgen hun droom nu!

Geef waarde in je boek

Vind ik dan dat iedereen een boek moet schrijven? Nou, liever niet. De wereld wordt niet mooier van sommige boeken, dus stop alsjeblieft met:

  • Een boekje voor de marketing schrijven
  • Schrijven puur voor je eigen ego
  • Saaie naslagwerken die liggen te verstoffen
  • Je ‘beste tips boekjes’, waar niemand iets aan heeft
  • De ‘ik ken zoveel interessante mensen en ik weet zoveel’ boeken
  • ‘Ik schrijf in een weekend een boek’ boeken

Of in ieder geval, ik ga je daarmee niet begeleiden. Ik wil een klik voelen met mijn klanten, met het onderwerp of de insteek en ik wil dat je jezelf laat zien en een boek schrijft met impact.

Geef waarde in je boek. Natuurlijk, het is ook goed voor je bedrijf als je meer mensen bereikt, maar dat is niet het eerste doel. Je gaat nog meer mensen helpen dan je nu al doet.

Waar wacht je op?

Dus waar wacht je op? Tot je meer tijd hebt? Je nog meer weet? Tot na de volgende gratis online training of challenge? Wat dacht je van nu? Jij bent het waard en je lezers ook. Pak je podium!

Mijn moeder had al mijn korte verhalen in tijdschriften en boekjes openliggen als de verzekeringsman of haar vriendinnen kwamen. Mijn eerste boek kon ik niet meer aan haar overhandigen, aan mijn vader gelukkig wel. Schrijf dat boek nu. Plan maximaal een jaar in. Sneller kan zeker, maar baken je tijd af, anders schrijf je over 5 jaar nog steeds dat boek.

Ga voor commitment

Een boek schrijven is een traject waarbij je met heel veel dingen rekening moet houden. Zie je daar tegenop? Neem dan contact met mij op, of plan meteen een gratis adviesgesprek in.

Heb je vooral een schop onder je kont nodig om nu eindelijk te stoppen met je excuses? Doe dan mee met mijn Commitmentgroep.