Toen ik mijn boek ‘Met je smartphone het bos in’ publiceerde, was ik echt de eerste die op het idee was gekomen om kinderen, natuur en digitale middelen te combineren. Nog niemand had zo’n boek geschreven. Dus dat was een mooi debuut. En uniek, want over bijna alle onderwerpen zijn al veel meer boeken geschreven. Bij mijn huidige schrijfproject en mijn volgende boek probeer ik natuurlijk wel weer om iets anders te doen. Ik ben niet voor niets de kleurrijke schrijfcoach. Maar laat ik eerlijk zijn, de opmerking ‘er zijn al boeken over mijn onderwerp geschreven’ is niets meer dan een excuus.
Waarom zou je nog een boek schrijven?
STOP, of eigenlijk: stop niet.
Ik ga je een paar vragen stellen:
- Heb jij klanten?
- Kopen ze jouw producten of diensten?
- Waarom komen ze bij jou?
- Wat doe jij anders dan de concurrent?
- Welk resultaat is er als ze met jou in zee gaan?
Precies! Jij hebt een ideale klant en dat is ook je ideale lezer. Jouw klanten kiezen voor jou. Jij hebt je unieke kennis en ervaring en dat kun je ook gebruiken voor je boek. Want jij weet als geen anders wat jouw potentiële klanten nodig hebben. En daar gaat je boek over:
Over de vraag of het probleem van jouw ideale lezer
En in jouw boek staat het antwoord of de oplossing.
Erkenning en herkenning
Want dat is wat een lezer wil; erkenning en herkenning voelen als hij jouw boek leest. En dat kun jij als geen ander. Je weet precies waar jouw ideale lezer mee zit.
Twijfel je? Kijk dan eens in je e-mail. Welke vragen stellen je klanten? Waar lopen ze tegenaan? Dat is het onderwerp van jouw boek, En jouw antwoord of oplossing is het lezersresultaat van je boek.
Waarom is jouw boek anders?
Voor mij is het duidelijk. Iedereen schrijft een ander boek, want:
- Je schrijft vanuit je eigen kennis en ervaring
- Hebt een unieke insteek
- Kiest de vorm die bij jouw ideale lezer past
- Hebt je eigen schrijfstijl
- Je ideale lezer kiest voor jou
Welke reden heb jij nu nog om je boek niet te schrijven? Laat het weten onder dit blog of stuur mij een e-mail.
Heb jij binnen een jaar een boek geschreven?
Ben jij klaar met excuses en wil je nu echt grote stappen gaan zetten? Begin dan vandaag al met mijn gratis online training Start met je boek!
Je hebt een eigen bedrijf of je werkt als een professioneel binnen een onderneming en je wilt een boek schrijven. Er liggen alleen al 5 boeken over jouw onderwerp in de winkel. En je concurrent heeft vorig jaar ook al een boek geschreven. Dus het is zonde van je tijd. Maar aan de andere kant…
STOP, of eigenlijk: stop niet.
Ik ga je een paar vragen stellen:
- Heb jij klanten?
- Kopen ze jouw producten of diensten?
- Waarom komen ze bij jou?
- Wat doe jij anders dan de concurrent?
- Welk resultaat is er als ze met jou in zee gaan?
Precies! Jij hebt een ideale klant en dat is ook je ideale lezer. Jouw klanten kiezen voor jou. Jij hebt je unieke kennis en ervaring en dat kun je ook gebruiken voor je boek. Want jij weet als geen anders wat jouw potentiële klanten nodig hebben. En daar gaat je boek over:
Over de vraag of het probleem van jouw ideale lezer
En in jouw boek staat het antwoord of de oplossing.
Erkenning en herkenning
Want dat is wat een lezer wil; erkenning en herkenning voelen als hij jouw boek leest. En dat kun jij als geen ander. Je weet precies waar jouw ideale lezer mee zit.
Twijfel je? Kijk dan eens in je e-mail. Welke vragen stellen je klanten? Waar lopen ze tegenaan? Dat is het onderwerp van jouw boek, En jouw antwoord of oplossing is het lezersresultaat van je boek.
Waarom is jouw boek anders?
Voor mij is het duidelijk. Iedereen schrijft een ander boek, want:
- Je schrijft vanuit je eigen kennis en ervaring
- Hebt een unieke insteek
- Kiest de vorm die bij jouw ideale lezer past
- Hebt je eigen schrijfstijl
- Je ideale lezer kiest voor jou
Welke reden heb jij nu nog om je boek niet te schrijven? Laat het weten onder dit blog of stuur mij een e-mail.
Heb jij binnen een jaar een boek geschreven?
Ben jij klaar met excuses en wil je nu echt grote stappen gaan zetten? Begin dan vandaag al met mijn gratis online training Start met je boek!
Excuses hebben soms ook iets te vertellen. Het zijn signalen voor mij. Dat er iets niet klopt met het onderwerp bijvoorbeeld of dat ik te weinig taal van de ideale lezer gebruik. Maar natuurlijk heb ik dan ook nog geen boek uitgegeven. Alleen blogs geschreven ;-)
Dag Nanzz,
Hoe doorbreek je dat zodat je het boek wel schrijft? En ook voor je boek heb je een ideale lezer.
Jolanda
Je webinar hielp mij goed. Ik had mijn ideale lezer toch nog niet goed in beeld. vrgrnanzz
Nanzz,
Dat is fijn. Werk je ideale lezer eerst heel goed uit.
Succes met schrijven!
Jolanda