Blog jij al? En krijg je reacties op je blogs? Via online teksten kun je de eerste contacten leggen, vertrouwen wekken, je expertise tonen, je boek promoten en … verkopen. Toch besteden veel ondernemers weinig tijd aan hun online teksten. online teksten

Waarom zou je meer aandacht aan je online teksten besteden?

  1. Je profileert je als expert. Dat ben je nu natuurlijk al, maar als je regelmatig blogt, zien veel mensen je zeker als expert. Daarnaast is het ook fijn voor je klanten, want zij leren bij elke blog weer iets meer.
  2. Als je wervende webteksten schrijft trek je je ideale klant aan en krijg je meer aanmeldingen op je nieuwsbrief, informatie-aanvragen of aankopen op je site.
  3. Als je op een goede manier zoekmachine-optimalisatie toepast schrijf je je teksten niet alleen voor Google, maar ook voor je potentiële klanten. Want je gebruikt nu hun woorden.
  4. Je krijgt zo een groter publiek om je boodschap mee te delen.
  5. Je blogs en webteksten vullen je boek aan en andersom.

Blog

  • Praat tegen je klant. Gebruik zijn of haar taal
  • Bepaal wie je ideale klant is
  • Gebruik geen algemene woorden als diensten of producten in je navigatie maar zoekwoorden. Bijvoorbeeld. Als schoenenwinkel geen producten in de navigatiebalk maar damesschoenen.

Meer over bloggen vind je in het boek Blogzinnig. Heb je meer schrijfinspiratie nodig voor je blogs? Ga dan aan de slag met mijn boek Ik heb altijd schrijfinspiratie.

 

Hoe zorg jij voor meer reacties op je blog?