Deel je kennis en profileer je als expert!
Als ondernemer verkoop je een deel van je kennis via producten of diensten. Hoe zou het zijn om iedereen deelgenoot te maken van je kennis? Zien anderen je dan als expert? Heeft dat invloed op je omzet?
Een boek schrijven, is dat goed voor je business? Mijn ervaring is van wel. De schrijvende ondernemers die ik geïnterviewd heb, zeggen allemaal dat een boek schrijven zowel direct als indirect extra omzet oplevert. Ze krijgen uitnodigingen voor lezingen, verhogen hun prijzen of kiezen alleen nog voor hun ideale klanten. Schrijf een boek.
Waarom zou je een boek schrijven?
-
-
- Als je een boek geschreven hebt, dan zien anderen je als expert
- Je krijgt een andere positie dan je concurrenten
- Klanten en opdrachtgevers kiezen vaker voor experts
- Je krijgt (meer) aanvragen voor lezingen of het geven van workshops
- Je gebruikt je eigen boek tijdens trainingen of workshops
- Je geeft je boek cadeau aan je klanten
- Potentiële klanten of opdrachtgevers leren je kennen via je boek, dat geeft vertrouwen
- Met een boek krijg je meer aandacht van de pers
- Een boek is een visitekaartje
-
Heb je wel tijd om te schrijven?
Toch beginnen de meeste ondernemers nooit aan een boek, terwijl er zoveel voordelen zijn. Alleen zien veel professionals op tegen de hoeveelheid tijd die ze erin moeten steken, weten niet waar ze moeten beginnen of vinden dat ze niet goed kunnen schrijven. Met een goed stappenplan en hulp van mijn Boekplanner zet je een eerste stap.
Waar ga je beginnen?
Start met het inplannen van tijd. Bepaal je onderwerp en schrijf voor je ideale klant. Zorg voor focus en regelmaat, en blijf schrijven. Het liefst elke dag. Al is het maar een kwartier.
Schrijf een boek.
Geef een reactie