Op je bucket list staat onder andere een boek schrijven. Alleen is het je nu waard om daar je tijd als ondernemer aan te besteden? Wat levert een boek schrijven voor je bedrijf je op? Je hoort wel eens van andere ondernemers dat hun concurrenten, die een boek hebben geschreven, veel meer klanten hebben of hogere bedragen kunnen vragen. Is dat nu echt zo? Wat levert het je nu op als je een boek schrijft en dan het liefst een bestseller natuurlijk.
Ik geef je 10 redenen waarom je wél een boek moet schrijven voor je business:
-
Je biedt echt waarde
Je helpt je lezers bij het zetten van nieuwe stappen in hun persoonlijke of zakelijke succes. In jouw boek ga je je kennis en ervaring delen en daar help je je lezers enorm mee. Met een boek bereik je ook veel meer mensen met jouw verhaal dan bijvoorbeeld met een training. Zeker als je je in jouw boek echt op je ideale lezer richt.
-
Het is een geweldig visitekaartje
Een boek over jouw expertise valt meer op en blijft langer in het zicht van je (potentiële) klanten dan een gewoon visitekaartje. Jouw boek komt in een boekenkast terecht of de eigenaar leent het weer uit.
-
Je profileert je als expert
Natuurlijk je bent al een expert op jouw vakgebied. Maar als je een boek hebt geschreven, is je expertstatus voor veel mensen echt vanzelfsprekend. Anders kun je er tenslotte geen boek over schrijven.
-
Het boek zorgt voor een grote naamsbekendheid
Jouw boek ligt zichtbaar in de boekwinkel. Mensen lezen of horen over jou en jouw boek in de media of komen via een zoekopdracht op Google bij jouw boek in Managementboek of Bol.com uit.
-
Je krijgt meer media-aandacht
De pers is vaak geïnteresseerd in ondernemers met een boek op hun naam. Als je eenmaal in een mediabestand zit, kom je de volgende keer eerder boven drijven. En die media-aandacht zorgt natuurlijk ook weer voor een hogere verkoop en uiteindelijk een hogere omzet.
-
Je kunt met je boek meer verkeer op je site creëren en andersom
In je boek leg je natuurlijk een rechtstreekse link naar je bedrijf en je site. Nog beter is het om te verwijzen naar je weggever of een extra deel van je boek, zoals een stappenplan of om een checklist te downloaden op je site. Natuurlijk alleen als ze hun naam en e-mailadres achterlaten. Op je site verwijs je weer naar je boek. Zorg voor een bestelmogelijkheid en laat bezoekers een preview van je eerste hoofdstuk downloaden. Zo versterken je boek en je site elkaar.
-
Je krijgt meer aanvragen voor lezingen en events
Als auteur van een boek krijg je eerder uitnodigingen voor lezingen en events. Tenslotte ben jij expert. Tijdens die lezingen kun je vaak ook je boek verkopen en natuurlijk netwerken en zorgen voor nieuwe klanten.
-
Een boek zorgt voor meer vertrouwen
Klanten kopen na zo’n 7 contactmomenten. Ze willen je leren kennen en vertrouwen. Een boek lezen is een langdurig contactmoment, dus draagt bij aan het vertrouwen van potentiële klanten.
-
Een boek geeft een boost aan je bedrijf
Geef veel waarde in je boek en zorg voor een goede boekmarketing en lancering, dan zorgt een boek voor een boost aan je bedrijf. Je bent onmiddellijk een paar stappen voor op je concurrenten. Dat is erg prettig.
-
Het is geweldig materiaal tijdens je training
Tijdens je trainingen of lezingen gebruik je nu waarschijnlijk ook al trainingsmateriaal, misschien zelfs wel boeken van concurrenten. In de toekomst gebruik je je eigen boek en dat doen anderen misschien ook wel.
Wat zijn jouw redenen om een boek te willen schrijven? Laat het me weten op Facebook!
Wil jij een groter netwerk, je nog meer profileren als expert en meer klanten? Reserveer een gratis gesprek en ik denk mee over je boekidee.
Geef een reactie