Je boek & je businessDe vraag die klanten mij vaak stellen is:

“Hoe zorg ik ervoor dat mijn boek gaat werken voor mijn business?”

Ik moet zeggen, ik ben iedere keer weer blij met die vraag. Want veel ondernemers weten wel dat een boek helpt bij het bevestigen van hun expertstatus, maar niet hoe ze het als een hefboom laten werken voor hun bedrijf.

 Je boek als marketingtool

Als ondernemer bied je producten of diensten aan aan je klanten. Die klanten komen meestal via je netwerk en marketing weer bij jou. Een goed boek geeft je lezers en potentiële klanten niet alleen veel waarde, maar is ook een geweldige marketingtool.

Ik geef je 5 tips:

  1. Geef echt waarde in je boek, zodat de lezers weten dat ze bij jou moeten zijn voor dit onderwerp.
  2. Koppel een weggever aan je boek, zodat je mailinglijst en netwerk groeit. Denk aan een checklist, werkboek, een stappenplan of een preview van het eerste hoofdstuk van je boek.
  3. Werk je 1-op-1? Bied je lezers een gratis Skypegesprek van 30 minuten aan. Geef waarde in dat gesprek en ga voor verbinding. Het eerste contact is nu gemaakt.
  4. Koppel een (online) programma of training aan je boek. Zo maak je van een lezer een klant en heb je meteen een boek als materiaal bij je training.
  5. Zorg voor media-aandacht door je boekpromotie. Zo vergroot je ook weer je netwerk en je expertstatus. En je krijgt meer uitnodigingen voor lezingen en evenementen als je een boek hebt geschreven.

Je boek als visitekaartjeJe boek als visitekaartje

Vergeet niet: Een boek is een langdurig visitekaartje. Het verdwijnt niet in een mapje, maar ligt op het bureau of staat zichtbaar in een boekenkast.

Gebruik het als hefboom voor een boost voor je business.

Gratis gesprek

Staat een boek schrijven en het inzetten voor je bedrijf op je bucketlist? Maak een afspraak voor een gratis gesprek en ik denk met je mee.

Hoe zet jij je boek in voor je bedrijf? Laat het weten onder deze blog.