Een boek zorgt voor meer zichtbaarheid en vertrouwenAls je ondernemer bent, is zichtbaarheid een belangrijk onderdeel van je marketing. Hoe kunnen potentiële klanten met jou gaan werken of iets van je kopen als ze niet weten wat je aanbiedt en wat de waarde is? En wie ben jij als ondernemer en mens?

Een boek geeft vertrouwen

De belangrijkste reden waarom een klant iets van jou koopt, is het vertrouwen. Vertrouwen in jou en je product. Met het delen van je kennis en ervaring wek je vertrouwen. Dat doe je door te bloggen, video’s te maken en nog meer door het schrijven van een boek.

Een boek als visitekaartje

Een boek is een langdurig visitekaartje. Het verdwijnt niet in een mapje of de prullenbak, maar ligt op een bureau of staat zichtbaar in een boekenkast. Het is ook niet zo vluchtig als internet. Het is tastbaar en jouw naam op een boek zorgt voor een hogere expertstatus. En dat zorgt voor meer vertrouwen. Gebruik je boek als hefboom voor een boost voor je business.

Geef waarde

Zichtbaarheid op de juiste manier levert je groei op. Groei van je netwerk en uiteindelijk dus ook van je klanten en je omzet. Maar hoe doe je dat nu met je boek?

Wil je als ondernemer een boek schrijven, doe dat dan omdat je echt waarde wilt delen met de lezers, niet alleen voor de marketing. Dat werkt averechts. Een boek schrijven, werkt wel heel goed voor je marketing als je het professioneel oppakt. En weet dat zoals je één ding doet, doe je alles. Je potentiële klanten beoordelen jou daar onbewust op.

Je boek als verdienmodel

Als je je boek inzet voor meer zichtbaarheid en vertrouwen, is het extra belangrijk dat je echt waarde geeft in je boek. Zorg voor meerwaarde, geef meer dan mensen verwachten. Koppel een (online) training of een andere dienst aan je boek. Zorg dat je de lezer écht gaat helpen met je boek. Zo wordt je boek een verdienmodel en koppel je je boek aan je bedrijf.

Wil jij ook meer waarde geven en een verdienmodel maken van je boek? Neem dan contact met mij op of reserveer meteen een gratis boeksessie met mij.