Boost je business met je boekAls ondernemer een boek schrijven? Dat is een goed idee. Waarom? Een boek zorgt op 10 manieren voor een boost voor je business:

Boost je business met je boek

10 manieren:

  1. Expert. Je schrijft als expert een boek. Dan ben je al, maar je boek is voor je lezers een extra bewijs.
  2. Training. Geef je een training? Dan kun je nu je eigen materiaal aanleveren. Bij een in- company training is dat vaak een pré.
  3. Lezingen en event. Je krijgt meer aanvragen voor lezingen en events.
  4. Media. Je krijgt meer aandacht van de media. Artikelen, interviews, radio- en tv-uitzendingen zorgen voor meer zichtbaarheid. Je potentiële klanten horen vaker van jou.
  5. Boek & business. Met je boek creëer je meer verkeer naar je website  en andersom.
  6. Mailinglijst. Maak je een weggever bij je boek? Doen hoor! Dan groeit je mailinglijst, dus het aantal potentiële klanten neemt ook toe.
  7. Vertrouwen. Jouw netwerk heeft 7 tot 9 contactmomenten nodig om te beslissen tot een aankoop. Je boek zorgt voor meer vertrouwen en geldt wel voor 3 tot 5 contactmomenten.
  8. Visitekaartje. Ga je op bezoek bij een potentiële klant? Dan laat je in vervolg niet meer je visitekaartje achter, maar je boek. Je boek blijft na het lezen een periode op het bureau liggen of staat in een boekenkast op kantoor en heeft zo veel meer waarde dan een visitekaartje afgeven dat in een mapje verdwijnt.
  9. (Online) training. Koppel je boek aan een (online) training. Zo leid je een deel van de lezers meteen naar je funnel en je geeft ze heel veel meerwaarde.
  10. Concurrentie. Je onderscheidt je met je boek nog meer van concurrenten. Jij laat jouw insteek zien over jouw onderwerp en jouw kennis en ervaring.

Boost je business met je boek

Wil jij ook een boost voor je boek en je business? Ik help je graag tijdens mijn BoekBoost. Samen gaan we 3 dagen aan de slag met jouw boek.

BoekBoost