Dit boek is speciaal voor jou geschreven Je loopt de boekwinkel binnen. Je bent op zoek naar een specifiek boek. Je pakt het op en leest de achterflaptekst. Die tekst gaat over jou. Dit boek wil je lezen! Want als je dit boek uit hebt, dan…

De lezersbelofte

Als je een boek schrijft voor je bedrijf, dan heeft jouw ideale lezer een vraag of een probleem. In jouw boek wil hij het antwoord lezen of de stappen naar de oplossing vinden.

Jij belooft je ideale lezer dat dat antwoord of de oplossing er komt. Bijvoorbeeld op de achterflap, in je boekpitch, in de inleiding en bij je boekpromotie. Die lezersbelofte is de reden dat je lezers je boek kopen. Ze willen uit een burn-out, afvallen, meer omzet of iets heel anders. En jouw boek is hiervoor de eerste stap. Daarna volgen er meer.

De tweede stap is een aanmelding voor je nieuwsbrief, het downloaden van je e-book of contact met jou opnemen voor een strategiegesprek. En voor een deel van de lezers is het daarna een logisch vervolg om met jou te gaan werken in een individueel traject of via een (online) training.

Maak het waar

Als je van je ideale lezer een klant wilt maken, dan start het met het vervullen van die lezersbelofte. Geef waarde in je boek. En zorg ervoor dat jouw boek ertoe leidt dat de lezers nieuwe stappen zetten in hun zakelijke of persoonlijke succes. Want niet alleen laat je zo je lezers groeien, jij groeit mee. Je maakt je belofte waar en zet je expertstatus in de etalage. Je verandert levens en daardoor ook dat van jou.

Wat is jouw lezersbelofte?

Wil je jouw lezersbelofte omzetten naar de groei van je lezers en je bedrijf? Reserveer dan een gratis boeksessie met mij, zodat we samen kunnen bepalen hoe we van jouw boek een verdienmodel kunnen maken en hoe ik jou kan helpen bij het schrijven van je boek. Of reserveer meteen een boekstrategiegesprek dan bespreken we de beste strategie voor het schrijven, promoten of publiceren van jouw boek.

Wat is jouw lezersbelofte? Deel het onder dit blog.