Op het podium staan, dat deed ik alleen als ik trainingen gaf. Ik deelde mijn kennis vooral in mijn blogs en tijdens workshops.
Mijn verhaal op het podium
Maar ik wilde meer en schreef een boek. De belangrijkste reden was dat ik mijn kennis en ervaring met anderen wilde delen en meer mensen wilde bereiken. Dat lukte door mijn boekpromotie. Ik sprak bij verschillende radioprogramma’s en vertelde over mijn boek in kranten en tijdschriften. En ik mocht op het podium aan anderen mijn verhaal vertellen. Een klein podium nog, maar ik droom van een nog groter publiek bij mijn tweede boek.
Een boek zorgt voor een groter publiek
Ik vertelde al op de radio waarom een boek schrijven als ondernemer een goed idee is, dat ga ik ook een keer doen tijdens een groot event. Want veel meer ondernemers dromen van een boek schrijven en daar kan ik ze bij helpen.
Hoe werkt dat bij andere ondernemers?
Rogier van Hoorn is één van mijn klanten. Hij is een succesvol ondernemer en schreef onder mijn begeleiding het boek ’10 Gezonde werkgewoontes’. Met dit boek onderschrijft hij zijn expertstatus. Hij staat regelmatig op het podium en is een succesvol ondernemer. Mijn klant Ingrid Smit is de auteur van het boek ‘De kracht van diabetes’. Zij stond al op het podium op een gezondheidsbeurs en sprak meerdere keren over haar boek.
Een boek als wondermiddel
Zijn deze ondernemers alleen succesvol omdat ze boeken schreven? Natuurlijk niet. Een boek schrijven geeft een boost aan je bedrijf, publiciteit en je omzet. Maar het is geen wondermiddel.
Succesvolle ondernemers weten hoe je je bedrijf en je omzet naar een hoger niveau tilt en hebben alle hulpmiddelen om dat te bereiken. Een boek schrijven is daar een onderdeel van.
Wil jij ook met je boek op het podium?
Kun jij hulp gebruiken bij het schrijven en/of promoten van je boek? Neem dan contact met mij op.
Succes met schrijven.
Geef een reactie