Wat als niemand je boek koopt?Maanden heb je aan je boek geschreven, je hebt je verdiept in je ideale lezer en geeft echt waarde in je boek. En dan is het zo ver. Je boek is bijna klaar. Nog even en je kunt achterover gaan leunen. Jouw boek ligt straks in de (online) boekwinkels. Jouw werk is gedaan. Alleen, hoe zit het dan met je boekmarketing? Je wilt toch dat je ideale lezer je boek koopt?

De nachtmerrie van een auteur

Een boek schrijf je voor de lezers. Natuurlijk ook voor jezelf. Omdat je je verhaal kwijt wilt, omdat schrijven helen is en omdat je zo je kennis en ervaring prima structureert. Of misschien heb je ook nog een andere reden. Maar de meeste auteurs willen uiteindelijk dat veel mensen hun boek kopen en lezen. En als je een goed boek schrijft, dan gaan mensen het wel lezen, alleen dan moeten ze het wél weten. Anders koopt niemand je boek. Dus ga je aan de slag met je boekmarketing.

Maar de uitgever…

Heb je een reguliere uitgever? Dan zorgt deze waarschijnlijk voor een persbericht. Is het een grotere uitgever? Dan komt je boek misschien in de catalogus voor de boekhandel. In de meeste gevallen stopt de boekpromotie daar wel mee. Maar jij wilt meer, het is de bedoeling dat een grote groep lezers je boek koopt.

In eigen beheer?

Geef je je boek zelf uit, of via een dienstenuitgever? Dan moet je zeker ook zelf aan de slag. Het is belangrijk dat zowel jij als je boek in de schijnwerpers komen. Maar hoe doe je dat dan? Daar zijn heel veel manieren voor.

Ik geef je vast 5 tips

  • Zorg voor een goede boekpitch
  • Maak een boekmarketingplan
  • Zorg dat je in de pers komt
  • Maak een goede boek- of auteurssite
  • Zet video in voor je boekmarketing

Aan de slag met je boekmarketing?

Wil je aan de slag met je boekmarketing? ik help je graag. Reserveer eerst een gratis boeksessie zodat we kunnen bepalen hoe ik jou kan helpen. Of start met de workshop: Zorg voor een boekpitch die mensen raakt!