Boekpromotie. Je kunt mij er wakker voor maken. Het voelt niet als verkopen, want met mijn boek, deel ik een boodschap en maak ik de wereld een beetje mooier. Helaas denken niet alle auteurs daar zo over. Mijn advies is toch: Promoot je boek.
Promoot je boek
Mijn klanten weten het wel. Boekpromotie start met je eerste woord. Je deelt je vorderingen in je nieuwsbrief en natuurlijk op social media. Niet alleen creëer je zo fans voor je boek. Het is een geweldig middel om erachter te komen welke vraag of probleem jouw ideale lezer heeft en welk antwoord of oplossing jij in je boek aanbiedt. Dat is dus het lezersresultaat van je boek.
Dus als je het hele traject aandacht besteedt aan boekpromotie dan ben je goed bezig toch? Alleen het gaat niet alleen over je boek, ook over jou!
Aandacht voor het boek en de auteur
Natuurlijk, je wilt dat veel mensen jouw boek kopen en lezen. Je hebt niet voor niets een boek geschreven. Alleen, veel lezers willen niet alleen iets over je boek weten, maar ook over jou. Misschien houd je er helemaal niet van om in de belangstelling te staan. Maar je boek verkoopt zich niet vanzelf. Ook als je een uitgever hebt die wel veel aan promotie doet, ben jij degene die straks een verhaal moet vertellen op de radio, in een tijdschrift of een krant. Dat doet niemand anders voor je. Jij bent de schrijver van je boek. Bij branding hoort ook aandacht voor jou als auteur en expert. Dus neem bij je boekpromotieplan niet alleen de pitch van je boek door, maar denk ook na over hoe jij jezelf als auteur in de wereld wilt zetten.
Promoot je boek met mijn hulp
Wil je aan de slag met je boekmarketing? ik help je graag. Reserveer eerst een gratis boeksessie zodat we kunnen bepalen hoe ik jou kan helpen. Of start met de workshop: Zorg voor een boekpitch die mensen raakt!
[…] of het gaat naar de schrijvers met grote namen. Daarnaast ben jij de auteur, dus een groot deel van de boekpromotie zul je toch echt zelf moeten doen. Vraag daarom ook naar jouw rol. Beide partijen willen een hoge […]