Wil je een boek schrijven? Begin dan met je achterflap.
Nee, dat is geen grap, het is juist een mooie start.
Een boek schrijven met dé kleurrijke schrijfcoach
Wil je een boek schrijven? Begin dan met je achterflap.
Nee, dat is geen grap, het is juist een mooie start.
Gastblog van Marelle Boersma
Laatst werd ik uitgenodigd voor een interview op radio 1. Een BN’er had een thriller geschreven en Felix Meurders wilde wel eens weten wat ik als expert van zijn boek vond. Natuurlijk ben ik direct in zijn boek gedoken. Wat viel me op? In de eerste plaats het grote aantal bijvoeglijk naamwoorden. Het is een ‘fout’ die veel beginnende schrijvers maken en waar een redacteur normaal gesproken direct commentaar op heeft.
Maak verbinding met je ideale klant!
Wist je dat je ‘Overmij’ pagina de tweede pagina is die veel nieuwe bezoekers bekijken? En wat staat daar? Een lange lijst met je ervaringen en je kennis? Alleen, je ‘Overmij’ pagina gaat helemaal niet over jou, maar over je ideale klant of ideale lezer. Als je een boek hebt geschreven is deze pagina extra belangrijk. Je lezers willen weten wie er achter dat boek zit. Dus verschuil je er niet achter! Wat is jouw verhaal?
Je bent vroeg opgestaan om eindelijk die blog te schrijven of het is tijd voor het volgende hoofdstuk van je boek. Alleen, je hebt werkelijk geen idee wat je zou moeten schrijven. Waar is je inspiratie gebleven?
De webteksten op je site en natuurlijk de blogs over je producten of diensten: schrijven doe je al heel lang. Alleen levert het nog zo weinig op. Maar voor wie schrijf je dan? Voor iedereen, of voor je ideale klant of ideale lezer?
Je bent ondernemer of een zelfstandige professional en je wilt een boek schrijven. Maar waar begin je dan met schrijven? Mijn advies: met je achterflap!
Als ondernemer verkoop je een deel van je kennis via producten of diensten. Hoe zou het zijn om iedereen deelgenoot te maken van je kennis? Zien anderen je dan als expert? Heeft dat invloed op je omzet?
Een boek schrijven, is dat goed voor je business? Mijn ervaring is van wel. De schrijvende ondernemers die ik geïnterviewd heb, zeggen allemaal dat een boek schrijven zowel direct als indirect extra omzet oplevert. Ze krijgen uitnodigingen voor lezingen, verhogen hun prijzen of kiezen alleen nog voor hun ideale klanten.
[Lees verder…]
Natuurlijk wil je een boek schrijven. Misschien heb je de titel zelfs al in je hoofd? Alleen je hebt zo weinig tijd, en het is crisis, zaken gaan voor. Maar toch, dat boek… Het is tijd voor de eerste stap!
Hoeveel bezoekers krijg jij op je site? En krijg je reacties op je blogs? Via online teksten kun je de eerste contacten leggen, vertrouwen wekken, je expertise tonen, je boek promoten en … verkopen. Toch besteden veel ondernemers weinig tijd aan hun online teksten.
Voor schrijvers met idealen en verhalen die er toe doen.
Zorg (t) dat jouw boek er wél komt!