Jolanda Pikkaart met haar boek bij vroege VogelsHet is maart 2014 en mijn boek ‘Met je smartphone het bos in’ is net verschenen. Met 6 kinderen en smartphones ga ik naar de radiostudio van Vroege Vogels, NPO radio 1. Ik deel mijn verhaal bij KRO Hemelbestormers en bij Hotel Kooy. Er verschijnen 2 pagina’s in Trouw Groen en mijn boek staat in alle onderwijsbladen en in natuurbladen. Ik ben tevreden. De verkoop gaat goed. Het is tijd om weer als ondernemer aan de slag te gaan. Alleen, met wat? Ik ben pas met mijn marketing gestart rond de verschijning van mijn boek en ik ben vergeten om tegelijkertijd ook aan mijn bedrijf te werken.

Hoe ga jij dat oplossen?

Jolanda Pikkaart met haar boek bij KRO Hemelbestormers

Als ondernemer is je bedrijf belangrijk. Het vraagt je aandacht. Maar boekmarketing is een doorlopend proces. Het is niet iets dat je er even bij doet. Het vraagt je aandacht. Is het ingewikkeld?

Ja. Als je naar het hele traject kijkt.

Nee, als je weet welke stappen je kunt zetten en je elke dag een kleine stap kiest.

Maar waar begin je dan? Ik geef je alvast wat ideeën. Begin klein.

10 stappen voor je boekpromotie

  1. Maak een Facebookpagina aan voor je boek
  2. Schrijf een persbericht
  3. Stuur een nieuwsbrief naar je lijst
  4. Schrijf een blog
  5. Schrijf een gastblog
  6. Stuur een recensie-exemplaar naar een boekenblogger
  7. Deel de link van je boek in je e-mailhandtekening
  8. Maak een triggervideo
  9. Maak in je favoriete boekhandel een foto van jezelf met je boek
  10. Geef een lezing over het onderwerp van je boek

Wat is jouw volgende stap?

Natuurlijk kun je nog veel meer aan boekmarketing doen. Maar dit is vast een start. Wat is jouw volgende stap? Begin vandaag al.

Wil je aan de slag met je boekmarketing? ik help je graag. Reserveer eerst een gratis boeksessie zodat we kunnen bepalen hoe ik jou kan helpen. Of start met de workshop: Zorg voor een boekpitch die mensen raakt!