Houd dit vanaf het begin voor ogen.Wat is het einddoel van je boek

Als je een boek schrijft over je expertise, heb je waarschijnlijk meerdere doelen voor ogen. Jouw eindresultaat is belangrijk. Want het heeft invloed op zowel de inhoud van je boek, als op je manier van boekpromotie en hoe je je boek koppelt aan je business.

Welke einddoelen zijn er voor ondernemers?:

  • Je kennis en ervaring delen
  • Waarde geven
  • Meer media-aandacht creëren
  • Meer klanten of een hogere verkoop
  • Groter netwerk
  • Een boek bij je (online) training
  • Profileren als expert
  • Een grotere mailinglijst
  • Je trainingen/producten onder de aandacht brengen
  • Je branding versterken
  • Als marketingonderdeel
  • Als relatiegeschenk
  • Branding
  • Geld verdienen


Uit de praktijk

Bij het boek Meer klanten op jouw manier van Annemieke Tissink zie je duidelijk dat het boek haar expertstatus vergroot. En ze koppelt haar boek aan een werkboek. Het werkboek is gratis als je je e-mailadres en je naam achterlaat. Verder geeft ze veel waarde met haar boek.

In Verdienen met online programma’s toont Katinka Michiels meteen de praktijk door een gratis online programma te koppelen aan haar boek. Zo geeft ze extra waarde en zorgt ze voor groei van haar mailinglijst.

Met Profit first wil Femke Hogema zich vooral profileren als de Nederlandse Profit First expert, waarmee ze het financiële systeem voor ondernemers naar Nederland brengt.

Wat is het einddoel voor jouw boek?

Ik weet natuurlijk niet wat jij als einddoel voor ogen ziet. Ga daar eens rustig voor zitten en schrijf je belangrijkste doelen op. Vul dit aan met de gevolgen hiervan voor de inhoud, de vormgeving of de boekpromotie van je boek. Deel je jouw einddoel onder deze blog?

Hoe bereik je jouw einddoel?

Op weg naar het eindresultaat zul je beren op de weg zien, twijfelen over de volgende stap of de weg kwijtraken. Maar geef niet op en focus je op je einddoel.

Kun je op je route hulp gebruiken? Neem dan contact met mij op.