Een boek schrijven over je kennis; wat levert dat op?Je hebt het nu al zo vaak gehoord. Als je je als ondernemer wilt profileren, dan schrijf je een boek. Alleen, wanneer dan? Een boek schrijven over je kennis kost zoveel tijd, die tijd heb je toch echt nodig om je onderneming op de rails te houden. Het lijkt je geweldig om een boek te hebben met jouw naam erop. Dat is een mooi visitekaartje voor potentiële klanten, en een mooi cadeau voor je trouwe klanten. Maar in je bedrijf aan een project werken levert je wél direct inkomsten op.

Geld verdienen aan je boek?

Blijven investeren in je bedrijf, dat is inderdaad een belangrijke focus. Een boek schrijven is daar een onderdeel van. Dat boek levert je zeker ook geld op. Een boek waarin je jouw kennis en ervaring deelt, bevestigt jouw expertstatus. En mensen doen graag zaken met experts. Het wekt ook vertrouwen, en je loopt meteen een paar stappen voor op je concurrenten. Hoeveel geld het boek gaat opleveren is mede afhankelijk van je boekpromotie en je manier van uitgeven. Als je dat slim doet, krijg je aandacht van de pers en ontvang je vaker uitnodigingen om te spreken op events en lezingen. Dat klinkt allemaal best goed, toch? 

Een training bij je boek? 

Toch kan het nóg beter door een mooi (online) trainingsprogramma te koppelen aan je boek. Dat levert je uiteindelijk veel meer inkomsten op. Het is gewoon een ideale combinatie. En je boek geef je natuurlijk aan je deelnemers als materiaal bij je training. Zo verdien je je investeringen in je boek meer dan terug.

Een boek schrijven over je kennis? 

Wil je dat ik met je meedenk hoe je boek een boost aan je business kan geven? Reserveer dan een boekstrategiegesprek, dan kijken we samen naar de mogelijkheden van jouw boekidee.