Een non-fictieboek schrijf je voor een ideale lezer. Is dat voor jou niets nieuws? Dat is mooi. Ik spreek regelmatig ondernemers die een doelgroep noemen als ik naar hun ideale lezer vraag. Daarom heb ik voor jou een infographic ideale lezer gemaakt.
‘Ik schrijf mijn boek voor mannen tussen de 30 en de 55 met een eigen bedrijf’
Dat zijn er nogal wat en ze hebben hele verschillende problemen. Ga jij die in je boek allemaal oplossen? Kies! Maak één persoon van je ideale lezer, met een uiterlijk en eigenschappen, als een echte bestsellerschrijver. Als jij precies weet voor wie jij je vakboek schrijft, dan weet je ook welke kennis je nu precies moet delen.
Infographic ideale lezer
Tja, die ideale lezer is mijn stokpaardje. Ik vraag er altijd naar als jij een boek wilt schrijven. Dus ik heb een infographic voor je gemaakt, als reminder. Houd steeds je ideale lezer in gedachten als je schrijft.
Wil jij ook aan de slag met je ideale lezer? Download dan nu mijn infographic voor jouw ideale lezer. Zo schrijf je een beter boek en je verkoopt aanzienlijk meer boeken.
Wie is jouw ideale lezer? Stel je ideale lezer aan mij voor onder aan deze blog.
[…] Mijn advies? Bepaal eerst jouw doel. En zorg dat je boekidee past bij waarom je nu juist dat boek wilt schrijven. Ga daarna aan de slag met je ideale lezer. […]
[…] Voor wie je een boek schrijft […]
[…] je ideale lezer […]
[…] Start eerst met de basis. Begin met jouw doel bij het schrijven van je boek, je onderwerp en bij je ideale lezer. Hier leer je meer over in mijn gratis online training ‘Start met je boek’ . Daarna ga […]
[…] komt van binnenuit en dat wil je je ideale lezer laten voelen. Je wilt die lezer meenemen in jouw verhaal. Als hij voelt wat jij voelt, gaat […]
[…] 1: Je ideale lezer Bepaal voor je gaat schrijven wie jouw ideale lezer is. Maak er een persoon van met een naam, geslacht en uiterlijk. Wat is de pijn van jouw ideale […]
[…] je als ondernemer een non-fictieboek schrijft dan schrijf je natuurlijk voor je ideale lezer. Om die lezer echt te raken zorg je voor herkenning en erkenning. Ik leg het […]
[…] jouw ideale lezer […]
[…] je een eigen website? Dat is mooi, want daar richt je je op je ideale klant en je ideale lezer behoort waarschijnlijk ook tot die […]
[…] herkenning voelen als hij jouw boek leest. En dat kun jij als geen ander. Je weet precies waar jouw ideale lezer mee zit. Twijfel je? Kijk dan eens in je e-mail. Welke vragen stellen je klanten? Waar lopen ze […]
[…] Voor wie ga je je boek schrijven? Wie is je ideale lezer? […]
[…] wil jij dat je ideale lezer erkenning en herkenning voelt in je boek? Schrijf dan actief. En zorg dat jij de lijdende vorm […]
[…] dit mee als je werkt aan je boekplan. Schrijf je boek voor je ideale klant van de toekomst. Dat is jouw ideale lezer. Zo werkt je boek voor je bedrijf en […]
[…] meteen gaan schrijven. Je creëert dan een hoop woorden, maar om een goed boek te schrijven voor je ideale lezer, heb je structuur nodig. Maar hoe doe je dat […]
[…] je een boek, een verhaal of een blog? Dan wil je je ideale lezer meenemen in je verhaal en zorgen dat hij jouw boodschap voelt. Alleen hoe doe je dat? Gebruik je […]
[…] De cover De cover van een boek, vaak in combinatie met de titel, spreekt je aan of niet. Past het bij het genre en het onderwerp? Zorgt het voor rust of is de uitstraling juist druk of trendy? Herken je de naam van de auteur? Het is een belangrijk onderdeel en ik adviseer mijn klanten ook om een goede vormgever te kiezen, maar voor mij persoonlijk heeft het minder invloed op mijn koopgedrag. Hoe zit dat bij jouw ideale lezer? […]